FANDOM

Gem Homeworld

Homeworld (suom. Kotimaailma) on jalokivi rodun kotiplaneetta ja oletettu jalokivien pääkaupunki. Se oli ensiksi mainittu jaksossa "Mirror Gem" ja kokonaan paljastettu jaksossa "The Trial".

Kuvaus

Homeworldista tiedetään vain vähän eikä sen historiasta, kulttuurista ja yhteiskunnasta ole tarkkaa tietoa. Se on sentään varmaa että Homeworld on totalitaarinen, oligarkkinen yhteiskunta jota hallinnoi The Great Diamond Authority; myös Bismuthin mukaan, siellä on jalokivi "eliittejä" jotka ovat ylempi luokka Timanttien alla ja alempaan luokkaan kuuluvat työskentelevät heille. Homeworld on planeetta kaukaisessa galaksissa joka valvoo laajaa siirtokunta maailmojen valtakuntaa ja jatkuvasti pyrkii laajenemaan, kuten jaksossa "It Could've Been Great" nähdään. Kun sopivat planeetat löydetään, niitä käytetään hyväksi laitoksilla kuten Kindergartenilla ja sitten ne muokataan jalokiville asutettaviksi, johon kuuluu kaiken planeetalla olevan elämän eliminointi.

Jaksossa "Logdate 7 14 2", Garnet mainitsi että Homeworld ei sijaitse linnunradassa, missä Maa on, vaan eri galaksissa jonka näkee Maasta.

Tiukka kasti järjestelmä on voimassa joka perustuu jalokivien jalokiviin, täten valmiiksi määritellen jokaisen jalokiven roolin heidän yhteiskuntansa sisällä. Poikkeama annetusta roolista on ankarasti rangaistu; esimerkiksi, kun Ruby vahingossa yhdistyi Sapphiren kanssa loudessaan Garnetin, Blue Diamond tuomitsi hänet särjettäväksi jaksossa "The Answer". Lukuun ottamatta kasti järjestelmää, jalokivet Homeworldissa ovat myös jaettu ryhmiin heidän johtaja Timantin perusteella.

Homeworld on myös teknologisesti kehittynyt. He saivat aikaan tähtienvälisen matkustamisen tuhansia vuosia ennen ohjelman tapahtumien alkua. Lapis Lazulin mukaan siitä oli tullut vielä kehittyneempi jalokivi sodan jälkeen siihen pisteeseen kun Lapis lähti. Nyt he omistavat vielä kehittyneempää teknologiaa kuten jalokivi sota-aluksia ja jalokivi horjuuttajia. Tämä kehittynyt teknologia suuresti eroaa vanhasta ja raihnaisesta jalokivi teknologiasta jota on jäljellä Maassa jota Peridot kutsuu muinaisaikaiseksi.

Homeworldin oikea pinta on kuollut ja hylätty, olettavasti Kindergartenien imevän planeetan luonnolliset ravinteet on syynä tähän. Ympäri planeetan pintaa on hylättyjä jalokivi rakennuksia. Jotkut hylätyistä rakennuksista sisältävät vanhoja obeliskejä, jotka muistuttavat uudempia, jotka on sijoitettu ylemmille tasoille. Vanhat rikkoutuneet patsaat näyttävät fuusioilta mikä merkitsee sitä, että kun luonnollinen pinta alkoi kuolla, Homeworld jalokivet alkoivat laajentamaan ylöspäin jättäen vanhat rakennukset ja osia kulttuurin kohtia taakseen.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki