FANDOM

Peridot (suom. Peridootti), tarkemmin sanoen "Facet-2F5L Cut-5XG", on jalokivi, joka on peräisin Homeworldista.

Ulkonäkö

Peridotilla on limenvihreä iho sekä vaalean kellertävänvihreät hiukset, jotka on muotoiltu tetraedrin muotoon. Hänen virallisesta silmien väristä ei ole vielä tietoa, sillä niitä suojaa häikäisysuoja. Hänen suunsa ja kieli ovat siniset ja hänen kolmionmuotoinen jalokivi sijaitsee hänen otsassaan.

Luonne

Aluksi Peridot näytti olevan armoton ja laskelmallinen, kun hän oli valmis tappamaan Stevenin ja muut Crystal Gemsit jaksossa "The Return". Hän on taitava kehittyneen jalokivi teknologian kanssa ja työskentelee Homeworldille taitavana tekniikkona ja ottaa työnsä vakavasti. Jaksossa "Marble Madness" hän puhuu lyhyesti Stevenin kanssa ja kyseenalaistaa hänet maapallon nykytilasta ennen kuin hän menettää kiinnostuksensa ja valmistautuu murskaamaan hänet mekaanisella nyrkillä. Kun Crystal Gemsit puuttuvat keskusteluun ja paljastavat itsensä, Peridot on järkyttynyt ja hämmentynyt, koska hän ei ollut tietoinen muiden jalokivien läsnäolosta maan päällä. Peridot on myös erittäin itsepäinen ja ärsyyntyy helposti, kun hän ei pääse mukaan. Tämä näkyy, kun hän tajuaa, että Crystal Gemsit olivat niitä, jotka ovat tuhonneet hänen laitteitaan. Hän suuttuu nopeasti ja kysyy: "Miksi tuhoatte minun tavaroitani?!"

Kyvyt

Uniikit kyvyt

Suhteet

Steven

Crystal Gems

Pearl

Garnet

Jasper

Lapis Lazuli

Yellow Diamond

Jaksoissa esiintymiset

Trivia

  • Peridot on lapsellisin ja uteliain Crystal Gemsin jäsen.

Gemmologia

  • Peridootti on elokuun syntymäkivi.
  • Peridootit ovat usein hyvin pieniä.

Jalokivi

Kuva Kuvailu
Peridot-jalokivi
Peridotin jalokivi, joka sijaitsee keskellä hänen otsaansa. Siinä ei ole näkyvissä olevia fasetteja.

Galleria

Lähteet