FANDOM

Steven Quartz Universe on sarjan päähenkilö.

Hän on Greg Universen ja Rose Quartzin poika, ja ainoa ihmissyntyperäinen joka kuuluu Crystal Gemseihin. Steven on ainoa tiedossa oleva ihmisen ja jalokiven hybridi, jonka ansiosta hänellä on uniikkeja ominaisuuksia.

Ulkonäkö

Steven on melko lyhyt ja tanakka. Hänen hiukset ovat kiharat ja tummanruskeat ja silmien iirikset ovat kokonaan mustat. Yleensä Steven käyttää vaaleanpunaista t-paitaa, jonka keskellä on keltainen tähti, sinisiä farkkuja ja vaaleanpunaisia sandaaleita. Stevenin jalokivi on siinä, missä hänen napansa kuuluisi olla.

Luonne

Steven on optimistinen, kiltti, seurallinen ja hyväsydäminen hahmo. Hän rakastaa suuresti perhettään ja ystäviään, ja usein käyttäytyy tasa-arvoisesti myös vihollisia kohtaan. Steven mielummin sopii asioista puhumalla kuin taistelemalla, mutta on valmis pistämään henkensä peliin tarpeen vaatiessa.

Kyvyt

Fuusiot

Uniikit kyvyt

Suhteet

Rose Quartz

Greg Universe

Pearl

Garnet

Amethyst

Lion

Trivia

  • Steven Universe on saanut inspiraationsa Rebecca Sugarin veljestä, Steven Sugarista, joka on sarjan taustakuvien suunnittelija ja taiteilija.
  • Jalokivet pitivät Stevenille kotikoulua.
  • Stevenin iän on vahvistettu olevan 14 (jaksossa Steven's Birthday).
  • Lion 4: Alternate Ending -jakson mukaan, jos Steven olisi syntynyt tyttönä, hänen nimekseen olisi tullut Nora.

Jalokivi

Kuva Kuvaus
Ruusukvartsi-jalokivi
Stevenin jalokivi sijaitsee siellä, missä hänen napa pitäisi olla. Se on pyöreä jalokivi, jolla on viisikulmiollinen fasetti.

Galleria

Lähteet